jobb information

Jag undrar hur mycket man tjänar att vara läkare hos er om man jobbar i ett land där situationen är svår? tjänar man bättre hos er i ett sådant läge än om man skulle vara vanlig läkare på ett ordinarie svenskt sjukhus?

Kommentarer

  • Hej Aron,

    Tack för din fråga.

    Den som åker på sitt första uppdrag med oss, oavsett yrkesroll, har en månadslön på 13 079 kr. Ersättningen ökar sedan med erfarenhet och ansvar. Lönen är inte sammankopplad med vilket land man arbetar i eller typ av kontext. Som läkare i fält tjänar man således inte likvärdigt eller mer än som läkare på ett ordinarie svenskt sjukhus.

    På vår hemsida kan du läsa mer om våra anställningsvillkor för fältarbete: https://lakareutangranser.se/jobba-med-oss/livet-i-falt

    Hälsningar,

    Eva

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy