Vi vill skänka en minnesgåva till USA

Vi vill skänka en minnesgåva till en familj i USA, en amerikansk släkting har avlidit. Gåvan skulle vara ett bidrag till Läkare Utan Gränser. Hur är era rutiner när dödsfallet sker i ett annat land? Jag tänker då på gåvobrevet, kan det skickas till familjen? I form av ett skickat brev eller mejl. Vi föredrar kanske ett postat brev. Finns gåvobrevet på engelska?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Margareta!

    Vi kan göra minnesblad på engelska och skicka det till de anhöriga i USA. Det kan dock ta lite längre tid med postleveransen. Du kan också välja att få minnesbladet mailat till din e-postadress så att du själv kan vidarebefodra det till de anhöriga.

    Om ni önskar att minnesbladet ska vara på engelska så får du hemskt gärna ringa oss på givarservice så hjälper vi dig med detta! Våra formulär på hemsidan är nämligen på svenska.

    Du når oss på 010 - 199 33 00
    Telefontid: måndag till torsdag kl 09-17, fredag 09-16.

    Vänliga hälsningar,

    Bästa svaret
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.