Jag vill inte ha några utskick

Jag vill inte ha några utskick.
Jag (5127442 Jan-Åke Persson) lämnar sedan några år en årlig gåva till er. Jag har meddelat att en förutsättning för detta, är att ni inte slösar bort "mina" pengar genom att löpande skicka mig kampanjbrev. Det får endast motsatt effekt. Vänligen respektera detta.

Kommentarer

  • Hej Jan-Åke,

    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter!

    Givetvis respekterar vi att du inte vill få utskick. Du kommer inte att få fler utskick från oss.
    Det finns även möjlighet att några gånger om året få information via e-post, är detta något som är intressant för dig? Meddela oss gärna i så fall så ska jag göra en notering om det.

    Jag kan förstå dina funderingar kring kostnader för insamlingsbrev. Vi strävar naturligtvis alltid efter att så mycket som möjligt av insamlade medel ska gå till våra insatser runt om i världen. För 2016 såg fördelningen av kostnaderna ut så här: 91,4% till det ideella ändamålet, 7,0% var insamlingskostnader och resterande 1,6% användes till administration. Mer information om hur dina gåvor används hittar du i vår årsredovisning.

    Insamlingsbrev är en av våra viktigaste insamlingsmetoder och investeringen är en väldigt liten del mot vad vi får in i ekonomiska bidrag. Men det är klart att vi tycker det är tråkigt om du som givare blir irriterad på det vi skickar. Tyvärr är det svårt att se till så att alla blir nöjda, vissa givare vill inte ha utskick medan andra efterfrågar dem. Därför uppskattar vi att givare som du faktiskt hör av dig och lämnar feedback eller tackar nej till utskicken. Det hjälper ju oss att hålla nere våra kostnader.

    Tack för hjälpen och tack för ditt stöd till vårt arbete!

    Vänliga hälsningar,

  • Vi är redan månadsgivare till er organisation genom att vi har flera lotter i Postkodlotteriet. Vi är väl medvetna om det fina arbetet ni gör i världen. Om vi väljer att betala en extra slant någon gång, betyder inte att vi vill att ni skickar ytterligare brev att uppmana oss att betala ännu mera. Vänligen ta bort vårt adress ifrån er utskickslista och spara dom pengarna till era arbeten istället. Tack på förhand.

  • Hej Tommy och Linda!

    Tack för ert meddelande.

    Jag förstår era funderingar och vi uppskattar att ni hör av er och tackar nej till information när ni inte vill ha den.

    Jag har nu lagt in en stoppkod för utskick och sms till er. Om ni ändå skulle få ett utskick den närmsta tiden beror detta troligen på att adressutsökningen för utskicket gjorts innan jag lagt in stoppkoden för utskick till er. Vi ber er härmed ha överseende med detta.

    Ni ska ha ett varmt tack för ert stöd!

    Vänliga hälsningar,

  • Till Givarservice kund 5160364
    Ta bort mig från utskicket  som kommer med regelbunda mellanrum  "höga läkemedelspriser kräver liv - innehåller pyssel till hängmatten -  och liknande
    Spar pengarna till annat. Vill inte  ha mail heller.
    Bekräfta borttagningen
  • Hej Urban,

    Tack för ditt meddelande!

    Jag har nu stoppat utskick och mail till dig. Om du ändå skulle få ett utskick den närmsta tiden beror detta troligen på att adressutsökningen för utskicket gjorts innan jag lagt in stoppkoden för utskick till dig. Vi ber dig härmed ha överseende med detta.

    Tack för hjälpen och stort tack för ditt stöd!

    Vänliga hälsningar,
    Susanna
  • Tack för informationsblad,men nu vill jag inte ha fler.
  • Hej Solveig!

    Tack för ditt meddelande.

    Vänligen maila givarservice@lakareutangranser.se med din postadress samt vad saken gäller så ska vi ordna det.

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vänliga hälsningar,
  • Jag vill inte ha flera utskick. Vet var jag hittar er vid behov.
    Vet också att ni gör en fantastisk insats.
    Med vänlig hälsning
  • Hej Kerstin!

    Självklart kan vi stoppa utskicken till dig. Maila gärna till oss på givarservice@lakareutangranser.se med din gatuadress så hjälper vi dig.

    Tack för de fina orden!

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.