Jag har skrivit in Läkare Utan Gränser i mitt testamente och undrar om ni betalar skatt på arv?

Jag testamenterar till Läkare Utan Gränser. Behöver ni betala arvsskatt eller går hela beloppet till organisationen?

Kommentarer

  • Arvsskatten är numera avskaffad. Läkare Utan Gränser är dessutom befriade från kapitalvinstskatt. Det betyder att hela beloppet går till våra livräddande insatser när vi ärver och säljer fastigheter, bostadsrätter eller värdepapper. Detta förutsätter att det i testamentet inte står att fastigheter, bostadsrätter eller värdepapper ska säljas av dödsboet.

    Du är välkommen att höra av dig om du har frågor kring ditt testamente:

    Läs mer om att testamentera till Läkare Utan Gränser här: https://lakareutangranser.se/stod-oss/testamente

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy