Hur skänker jag en minnesgåva eller gratulationsgåva?

Jag önskar skänka en minnesgåva/gratulationsgåva, hur fungerar det?

Läkare Utan Gränser
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • När man skänker minnes- eller gratulationsgåvor till oss skickar vi ut ett fysiskt hedersblad till den som ska hedras, antigen ett minnesblad, normalt till begravningsbyrån eller anhörig, eller ett gratulationsblad, normalt till jubilaren eller gåvogivaren. Brevet skickas med a-post sju dagar innan begravningen/högtidsdagen. Man kan också få hedersbladet levererat digitalt via e-post för egen utskrift.

    Man kan inte välja båda alternativen utan väljer ett.

    För snabb registrering kan du göra din beställning via vår hemsida:
    Klicka här för att skänka en minnesgåva
    Klicka här för att skänka en gratulationsgåva

    Vill du skänka en julklapp rekommenderar vi varmt våra gåvobevis som finns att beställa i vår gåvoshop.
    Klicka här för att beställa ett gåvobevis.

    Du är också välkommen att ringa in till vår Givarservice på 010 - 199 33 00.
    De uppgifter vi behöver är följande:

    • Namn på personen som ska hedras
    • Namn och adress till mottagare av gåvobladet
    • Beloppet du vill skänka
    • Namnet/namnen på de som hälsar
    • Eventuell egen hälsning
    • Namn och adress för inbetalningskortet.

    Du kan också sätta över din gåva direkt på vårt plusgiro 900603-2 eller bankgiro 900-6032. Glöm då inte att uppge ovanstående uppgifter som vi behöver för att handlägga gåvan.

    Vänliga hälsningar,

    Bästa svaret
  • Vi vill hedra en avliden släkting i Frankrike. Kan vi fylla i uppgifterna på vanligt sätt och få ett minnesblad skickat till anhöriga i Frankrike till en e-mail-adress?

  • Hej Eva,

    Tack för din fråga.

    Det stämmer att ni fyller i på vanligt vis, och väljer att få högtidsbladet levererat till en e-postadress istället för att Läkare Utan Gränser skickar det fysiskt.

    Men vi rekommenderar att ni använder er egna e-mail adress och sedan vidarebefordra minnesbladet till dom anhörigas e-mail adress i Frankrike. På så sätt kan ni själva bekräfta att det kommit fram.

    Stöter ni på problem är ni välkomna att ringa till oss på 010-1993300.

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy