Hur skänker jag en minnesgåva eller gratulationsgåva?

Jag skulle gärna vilja skänka en gåva för att hedra någon som har gått bort, eller för att fira någon som fyller år.

Kommentarer

  • När man skänker en minnesgåva till oss eller beställer ett gåvobevis så skickar vi ut ett brev till den som skall hedras. Minnesbladet skickas normalt till begravningsbyrån, eller direkt till anhörig. Vi skickar alltid ut breven med A-post så snabbt vi kan. Man kan också välja att få bladet digitalt till sig själv, och sedan vidarebefordra detta till mottagaren eller skriva ut det själv.

    För snabbast hantering rekommenderar vi att man gör en minnesgåva via vårt formulär på hemsidan:
    Klicka här för att skänka en minnesgåva.

    Om du vill gratulera, tacka eller bara visa någon hur mycket du uppskattar dem, kan du gärna skicka ut ett gåvobevis:
    Klicka här för att beställa ett gåvobevis.

    Du kan också ringa till vår gåvotelefon: 010 199 33 00

    Eller skicka in en gåva till vårt Plusgiro: 900603-2 eller Bankgiro: 900-6032

    Vi behöver då följande uppgifter i meddelanderutan:
    • Namn på personen som ska hedras
    • Namn och adress till begravningsbyrå eller närmast anhörig dit vi skickar minnesbrevet
    • Eventuell egen hälsning
    • Namnet/namnen på de som hälsar
    • Beloppet du vill skänka
    • Ditt namn och adress för inbetalningskortet.
    Jag hoppas att du hittar ett sätt som passar dig.

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.