Hur mycket pengar samlar ni in?

Hur mycket samlar ni in årligen? Hur fördelas pengarna mellan fält och administration?

Kommentarer

  • Vi strävar naturligtvis alltid efter att så mycket som möjligt av insamlade medel ska gå till våra insatser runt om i världen.

    För 2020 såg fördelningen av kostnaderna ut så här: 84,5 % till det ideella ändamålet, 12,8 % var insamlingskostnader och resterande 2,7 % användes till administration. Mer information om hur dina gåvor används hittar du i vår årsredovisning.

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice
    (Uppdaterad )
  • Hur tjänar ni pengar?
  • Hej Jonatan,

    Tack för din fråga.

    Läkare Utan Gränser finansieras internationellt till över 90 procent av gåvor från privata givare vilket gör så att vi kan bibehålla vårt oberoende och vår handlingsfrihet.

    Mer information kring detta kan du läsa i vår Internationella Aktivitetsrapport.

    Vänliga hälsningar,
    Marcus Givarservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.