Hur mycket lön får era lokalanställda?

Hur mycket betalar ni de som ni anställer på plats i era projekt?

Kommentarer

  • Vår lokalt anställda personal får löner som ligger i nivå med lönerna hos andra arbetsgivare i landet, såsom andra icke-statliga organisationer, privata företag och staten.

    Vänliga Hälsningar,
    Viktor Ansvarig Givarservice
  • Hej!

    Jag bor i Finland och har en relativt ny estnisk Facebook-vän som säger sig vara en duktig läkare som jobbar för Läkare utan gränser i Syrien. Han har berättat om sig själv, också om lönebilden, vilken för mig verkar otroligt hög. Han säger sig få 10 000 Euro i månaden från estländska staten och 5000 i VECKAN FRÅN SYRIEN FÖR SITT FÄLTARBETE. kAN DETTA STÄMMA? Jag undrar om han bara vill imponera på mig? Skulle dessa summor stämma blir jag nästan besviken, trodde att en portion uppriktig hjälpvilja var en viktig ingrediens, inte bara förtjänsten.

    Med vänlig hälsning

    Rita
  • Hej Rita,

    vår internationellt utsända personal får lön av Läkare Utan Gränser som ska täcka kostnader hemma under uppdraget. För svensk personal innebär det ca 13 000 kr/mån före skatt. Fältarbetarna får ingen ersättning av staten i sitt hemland samtidigt.

    Vänliga hälsningar,
    Karin
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy