Hur förvarar jag mitt testamente?

Jag har skrivit mitt testamente och undrar vad som händer nu?

Kommentarer

  • En bra idé är att förvara testamentet hos ett företag som arbetar med testamentesförvaring och bevakning. Några exempel är Livsarkivet, Testamentsbanken och Vita arkivet. Vissa begravningsbyråer tar också emot testamenten för förvaring. Gör en anteckning som talar om var originalet finns och spara gärna en kopia hemma med anvisningar.

    När en person som testamenterat till Läkare Utan Gränser avlider skickas en kopia av testamentet till boutredaren som i sin tur kontaktar vår testamenteshandläggare.

    Vi välkomnar alltid den som planerar att testamentera till Läkare Utan Gränser att ta kontakt med oss. Det blir en bekräftelse på att gåvan är din vilja, om den av någon anledning blir ifrågasatt i framtiden. Du kan också få svar på dina frågor och löpande information om vårt arbete.

    Du är välkommen att höra av dig om du har frågor kring ditt testamente:

    Läs mer om att testamentera till Läkare Utan Gränser här: https://lakareutangranser.se/stod-oss/testamente

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy