Hjälp till man i Nigeria

Vi har just fått besked om att en ung man i Nigeria torterats och behöver läkarvård, men att brodern som bor i Sverige (genom gymnasielagen) inte har någon möjlighet att betala mer än en liten del av summan. Kan Läkare utan gränser göra något?

Kommentarer

  • Hej Ylva,

    Tack för ditt meddelande!
    Jag beklagar situationen mannen befinner sig i och förstår er oro. Dessvärre kan vi inte hjälpa till rent ekonomiskt. Läkare Utan Gränser arbetar inte med finansiering av medicinska eller humanitära hjälpinsatser som drivs av andra organisationer eller av individer. Pengarna vi samlar in från allmänheten och från företag används bara för projekt i vår egen riktning. Vi finns dock på plats i Nigeria, vilket du kan läsa mer om här: https://lakareutangranser.se/vad-vi-gor/har-arbetar-vi/nigeria

    Det jag kan göra, om du önskar, är att ta frågan vidare till mina kollegor på plats för att se om vi kan vårda mannen, men då behöver jag veta mer om vilken vård han behöver och vart han befinner sig. Du kan maila informationen till info.sweden@lakareutangranser.se så hjälper jag dig vidare därifrån.

    Vänligen, Evelina
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy