Vad har ni för krav på er utsända personal?

Jag undrar vilka krav ni ställer på era fältarbetare.

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Du ska ha relevant yrkesutbildning och minst två års arbetslivserfarenhet.  Medicinska kandidater ska göra en påbyggnadsutbildning i internationell hälsa. Alla som arbetar med Läkare Utan Gränser måste tala, läsa och skriva på engelska, obehindrat. Sökande bör även ha erfarenhet av vistelse i länder utanför Europa.

    Förutom dessa formella krav fäster Läkare Utan Gränser stor vikt vid varje kandidats personliga egenskaper och mognad. I arbetet för oss krävs, förutom praktisk erfarenhet och teoretiskt kunnande, förmåga att förmedla dessa.

    Här återfinns mer information.

    Vänliga hälsningar,

    Rekrytering Program
    (Uppdaterad )
  • salam
    i read all your requirements but you did not mention anything about obligatory vaccines? so can you send to me the condition about obligatory vaccines that who want to join you must take it please? ok, have a great day, salam
  • Hi Human,

    Thank you for your question.
    Here you'll find more information in English regarding the vaccinations: https://lakareutangranser.se/apply/accepted-applicants

    It’s difficult to answer your question without any further information, it depends on where you're going and what you will be doing during your mission.

    Regards,
    Evelina

    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy