Hantavirus

Hej! Mitt namn är Julia och jag har en fråga om det hantavirus, som redan dödat 12 personer i Argentina, från byn där det först upptäcktes i syd, och nu i Buenos Aires.
Viruset sägs vara luftburet, och därmed med risk att spridas snabbt och döda många fler.
Min fråga till er är om ni vet hur lokala myndigheter/er organisation arbetar med detta då det inte finns något vaccin? Hur förhindrar de att många fler smittas?

Tack på förhand.

Julia

Kommentarer

  • Hej Julia,

    Tack för din fråga och ditt intresse för Läkare Utan Gränser!

    Läkare Utan Gränser har inget pågående projekt i Argentina och därför blir det svårt att ge en inblick och information kring hur arbetet där ser ut.

    Här kan du läsa mer om vårt arbete och vart vi just nu har pågående projekt: https://www.lakareutangranser.se/vart-arbete/har-arbetar-vi

    Vänligen,
    Evelina
    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy