Hur använder ni mitt och andras bidrag?

Hej Läkare utan gränser!
Hej PLAN Sverige!
Jag undrar om möjlig information angående era ändamålskostnader 2015 är möjlig att få ta del av?

Som jag förstår det ingår nationellt anställd personal i Medel till fältprojekt (72,6%).
Min fråga är hur stor del av andelen som är kostnader i Sverige? (Typ: löner i stockholm,resor?)

Jag hoppas ni förstår min fråga!

Tack på förhand och tack för ert arbete!

Kommentarer

  • Hej Emmi!

    Bland våra ändamålskostnader på 90,0 % är det tre kategorier (se bifogad bild) som avser kostnader i Sverige:

    • Media- och opinionsbildande verksamhet, 1,2 % av totala kostnader
    • Rekrytering av fältpersonal, 0,9 % av totala kostnader
    • Operativt stöd och påverkansarbete, 1,0 % av totala kostnader

    Kategorin ”Medel till fältprojekt” innehåller inte kostnader för personal som arbetar i Sverige, utan med nationellt anställd personal menas personal anställd på plats i de länder där Läkare Utan Gränser hade fältprojekt 2015.

    Jag hoppas att detta besvarar din undran.

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy