Forskning

Jag är barnmorska och vill sedan länge arbeta med Läkare utan gränser. Jag känner väl till organisationen och arbetet, men har inte kunnat ansöka av personliga orsaker. Jag har jobbat med humanitärt arbete tidigare, bl a med Läkare i världen. Jag önskar göra det igen, antigen fältarbete eller genom forskning. Jag undrar om det finns möjlighet till att forska för Läkare utan gränser och hur jag då går till väga?

MVH Iselin Gasser

Kommentarer

  • Hej Iselin,

    Tack för ditt mejl.

    Det finns vissa möjligheter att göra viss forskning men då behöver man ha ganska mycket fälterfarenhet för att kunna söka sig till den typen av positioner. Om du är intresserad av att arbeta i fält med oss så är du varmt välkommen att lämna in en ansökan via vår hemsida och börja där. Där kan du även läsa mer om hur det är att arbeta som barnmorska i fält med oss.

    Tveka inte att höra av dig igen om du har några fler frågor.

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy