för en sekund hur det skulle kännas att vara i en av världens mest våldsamma länder..."

Hej! Eran beskrivning  är ju av Sverige av idag! Sverige är ett av världens mest våldsammaste länder. Vi lider brist av läkemedel som är försenade i Sverige idag. Sjukvården går på knäna, gamla blir misskötta, unga blir misshandlade och rånade. Kvinnor blir utsatta för gruppvåldtäkter. Med skjutningar och bomber så är Sverige nästan i klass med de länder som är i krig.
För ex antal år sedan var det röda korsett i Frankrike som "upptäckte" att det fanns fattiga och sjuka i Frankrike och började hjälpa till på hemmaplan.
Är det inte dags att hjälpa till på hemmaplan här också, avlasta sjukvården, hjälp dom drabbade för det hinner inte samhället med idag.
Med vänlig hälsning
Bernt

Kommentarer

  • Hej Bernt,

    Tack för att du tagit dig tid att höra av dig till oss med dina synpunkter!

    Läkare Utan Gränser är en medicinsk humanitär organisation och erbjuder humanitär medicinsk katastrofhjälp till människor som drabbats av väpnade konflikter, kriser, epidemier och naturkatastrofer. Samt till befolkningsgrupper som saknar sjukvård på grund av social eller geografisk isolering. I sverige hänvisar vi personer i behov av vård till det redan existerande sjukvårdssystemet.

    Vi arbetar i ett 70-tal länder runt om i världen. Varje land har sina egna, unika förutsättningar. Men tack vare gemensamma riktlinjer och rutiner för öppnandet av nya projekt kan vi säkerställa att våra resurser och vår kompetens används på bästa möjliga sätt.

    Här kan du läsa mer om hur det går till när vi startar upp ett projekt: https://lakareutangranser.se/vad-vi-gor/sa-arbetar-vi/att-starta-ett-projekt

    Här kan du läsa mer om våra typer av projekt och hur vi arbetar: https://lakareutangranser.se/vad-vi-gor/sa-arbetar-vi/typer-av-projekt

    Vänligen,
    Evelina

    Infomail

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy