Kan ni ge stöd i enskilda eller privata fall?

Hej
Jag känner en familj i Bangladesh vars en familje medlem precis haft en operation. Men familjen har inte råd att betala sjukhus räkningen som är på 6000-8000 Sek.
Hjälper ni till vid sådana fall, och om inte vet ni någon som gör det?

Mvh Sharmin Ahmed

Kommentarer

  • Hej Sharmin,

    Tack för ditt meddelande.

    Vi kan tyvärr inte hjälpa dig, då Läkare Utan Gränser inte arbetar med finansiering av medicinska eller humanitära hjälpinsatser som drivs av andra organisationer eller av privatpersoner. Pengar vi samlar in från allmänhet och företag används enbart för projekt i vår egen regi och vår medicinska verksamhet riktar sig till utsatta befolkningsgrupper. Vi har ingen möjlighet att hjälpa enskilda individer på förfrågan från anhöriga eller omgivningen. Vi kan tyvärr inte heller sprida information om insamlingar till sådana projekt.

    Jag kan inte föreslå mer än att skapa en egen insamling.

    Jag önskar er all lycka till.

    Vänliga hälsningar,
    Anton Givarservice
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.