Kan jag öronmärka min privata insamling?

Hej hej, om jag vill göra en dop insamling på min dotters dop men då att pengarna går till just kvinnor hälsa med graviditet och förlossnings komplikationer, av den anledningen att varken jag eller min dotter hade överlevt utan den sjukvård vi har. Är det möjligt att göra detta?

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Emelie,

    Tack för din fråga och vilket fint initiativ!

    Det enklaste sättet att starta en egen insamling är via vår hemsida. Men om du startar en insamling där går det tyvärr inte att märka gåvorna till något annat än vårt allmänna arbete samt vårt arbete med människor på flykt.

    Vi har en märkning som passar det du skriver om som heter Kvinnor och barnFör att öronmärka gåvorna till det föreslår jag följande:

    1. Du samlar in gåvorna på det sätt du tycker passar bäst, kontanter på dopet/att de swishar gåvorna till dig.

    2. Du sätter in det totala beloppet på vårt plusgirokonto 900 603-2 och skriver i meddelandet: Insamling från (din dotters namns) dop. Öronmärks till kvinnor och barn.

    3. Vi öronmärker gåvan till vårt arbete med Kvinnor och barn och gör i ordning ett diplom och skickar till dig som tack.

    Ett annat alternativ är att dopbesökarna swishar direkt till oss på 900 60 32. Skriv då öronmärkt Kvinnor och barn i meddelandet. Men då kan vi tyvärr inte ge dig någon sammanställning på total summa efteråt.

    Återkom om du har några frågor, lycka till med dopet!

    Vänliga hälsningar,
    Maja Företag och Privata insamlingar
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.