Tar ni emot donationer av bröstmjölk?

Hejsan jag undrar om ni tar emot bröstmjölk för doneringar till behövande? Hittar ingen info men hoppas på svar

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Tack för din fråga!

    Läkare Utan Gränser i Sverige arbetar med insamling, rekrytering och påverkan, och vi har ingen möjlighet att ta emot donationer av utrustning, läkemedel eller dylikt.

    Organisationens inköp av sjukvårdsutrustning, läkemedel och annat samordnas vid Läkare Utan Gränsers centrala lager i Europa. Eftersom det behövs så ofantligt stora mängder material är detta mest kostnadseffektivt och garanterar kvaliteten. Det förenklar också hantering och logistik.

    Tack för att du tänker på Läkare Utan Gränser!

    Vänliga hälsningar,

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy