Hur är arbetsförhållandena hos era leverantörer av läkemedel?

Jag undrar om Läkare Utan Gränser vet något om arbetsförhållandena hos era leverantörer av läkemedel?

Läkare Utan Gränser

Kommentarer

  • Ja, arbetsmiljön hos våra leverantörer granskas av landets myndigheter (motsvarande Arbetsmiljöverket i Sverige). Man tittar till exempel på sådant som att de anställda har tydliga arbetsbeskrivningar och erbjuds regelbundna hälsokontroller.

    I de flesta fall litar vi på att stringenta inspektioner görs av respektive lands myndighet, men vi gör även egna inspektioner med hjälp av externa experter på det som kallas Good Manufacturing Practices (GMP).

    Vänliga hälsningar,
    Givarservice
    Viktor Ansvarig Givarservice
    (Uppdaterad )

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy