Söker ni akutläkare i fält?

Hej, för en utomstående känns det som att akutläkare skulle kunna vara en värdefull resurs i många situationer i fält, och nu har akutsjukvård varit en basspecialitet i drygt 1,5 år. Min fråga är om det i framtiden kommer vara en av de specifika specialisterna ni vill rekrytera till fältarbete. Jag frågar eftersom jag själv gjort 2,5 år av min ST med just akutsjukvård som basspecialitet och funderar på om jag kan ansöka som "akutläkare" eller "läkare" till er. Jag hittar ingenstans att ni söker akutläkare, men hoppas att det kommer att komma.

Tack för allt ni gör både i fält och på kontoret!

Kommentarer

  • Hej Hannah,

    Tack för din fråga!

    Vi har inte annonser för alla olika specialiteter på vår hemsida men du har helt rätt i att vi har ett behov av läkare som har erfarenhet av eller är specialiserade i akutmedicin! Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan, alternativt kontakta mig om du har fler frågor.

    Vänliga hälsningar,

  • Hej.
    Vilka läkarspecialiteter är ni främst ute efter?
    Kan man arbeta med er utan färdig specialitet?
    *tolka frågan brett*

    Kram
    Ni är bäst.
    /Simon
  • Hej Simon,

    Vi rekryterar baserat på behoven i fält. För närvarande har vi störst behov av pediatriker, kirurger, narkosläkare och gynekologer. Läkare med erfarenhet av akutsjukvård är också mycket intressant för oss (minst två års erfarenhet).

    Om man inte har någon färdig specialitet kan man fortfarande arbeta med oss i fält. Däremot har vi ganska få positioner just nu som är öppna för allmänläkare (som är det man skulle rekryteras som) och för att kunna rekryteras behöver man då oftast kunna franska då vi har många projekt i fransktalande länder.

    Jag hoppas detta svarar på dina frågor. Tveka inte att höra av dig igen till mig annars.

    Hälsningar

    Eva

Vi sparar de uppgifter du registrerat här för administration av din gåva samt för att kunna kontakta dig med aktuell information från oss. Läs gärna mer i vår integritetspolicy! https://www.lakareutangranser.se/var-integritetspolicy