Varför har KVD ställt av bilen?

Hej!
Vi lämnade in vår bil till KVD för knappt två veckor sedan och har inte hört något sedan dess. Idag fick vi ett brev i brevlådan att bilen blivit avställd. Vad har hänt?

Mathias

Kommentarer

  • Hej!
    Vi på KVD ställer av alla bilar vi tar emot för försäljning. På så sätt säkerställer vi att redan inbetald fordonsskatt återbetalas från Transportstyrelsen till dig som ägare. När de sedan är sålda och hämtas av ny köpare så ställer vi på dem igen. Vill du veta mer om just din bil så är du välkommen att kontakta kundtjänst på telefon 010-167 30 00.

    Med vänliga hälsningar

    Sanna R
  • Vem är det som står för kostnaden att ställa på fordonet igen? Ni på KVD eller köparen?

    Andreas
  • Hej Mathias! Transportstyrelsen tar inte längre ut någon påställningsavgift vid påställning av fordon.

    MVH

    Caroline
  • Om jag köpa en avställd bil från kvd, vem ska betalar påställningsavgiften ni på KVD eller nya köparen..

    Keyla
  • Hej Keyla!

    Vänligen se svaret ovan från Caroline. Nämligen att Transportstyrelsen inte längre tar ut någon avgift vid påställning av fordon.

    Med vänliga hälsningar

    Sanna R
  • Min gamla bil som jag har för avsikt att sälja genom er är enligt transportstyrelsen redan avställd (på dags datum) då jag försöker ställa av den elektroniskt. Hade bara med mig den gula delen av reg.beviset. Kommer skatten jag betalat återbetalas till mig ändå så som det står ovan?
    Magnus
  • Hej Magnus,
    Ja, precis som mina kollegor skrev ovan, bilar ställs av när dem kommer in till os. Skatten betalas tillbaks till ägare, alltså dig.
    Agnieszka
  • Hej Caroline och Sanna R

    Ni skrev att Transportstyrelsen inte tar någon avgift vid påställning längre men när jag kollade upp en av era bilar på deras hemsida (Fråga om annat fordon) så står det information om avgift vid påställning... Stämmer det eller är det gamla uppgifter som inte kommer överens med nya lagen?

    Maciej
  • Hejsan!

    Det som tillkommer när man köper en bil eller ställer på en bil är skatten men ingen extra avgift över detta.

    MVH Caroline
    Caroline
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.