Teknisk genomgång

Hej! Är intresserad av bil som sålts genom er till firma. Undrar om ni har kvar er tekniska undersökning av bilen och om jag får ta del av den?

Carola Carlsson

Kommentarer

  • Hej Carola

    Vi har kvar alla testprotokoll en viss tid. Dessvärre är detta ingen information som vi kan lämna ut i efterhand till tredje part. Det är alltså bara säljare och köpare i den aktuella affären som har möjlighet att ta del av detta. Du är välkommen att återkomma om du representerar antingen köpare eller säljare av bilen hos oss.

    Med vänliga hälsningar

    Sanna R
  • Tack för snabbt svar/ Carola

    Carola Carlsson
  • Hej! Hur kommer det sig att ni inte lämnar ut tidigare testprotokoll på bilar som har sålts genom er? Informationen om bilens skick och utrustning som ingår etc. har ju varit offentlig på er hemsida medan auktionen pågått, dvs. tillgänglig för alla. Och ni har ju kvar historiken. Om en bilhandlare har köpt bil genom er och sedan utelämnar eller missar att uppge värdefull information som redan finns från KVD skulle det vara intressant att kunna se de mer omfattande uppgifterna från er efter man har köpt bilen av bilhandlaren. Det kan ju även förekomma att bilhandlare felaktigt uppger att viss utrustning ingår eller förskönar beskrivningen av bilen jämfört med era rapporter. Tror att den här historiken skulle vara intressant för många personer som köpt bil från er via bilhandlare. Med vänlig hälsning Andreas

    Andreas
  • Hej
    Vi förmedlar försäljningen och i annonsen beskriver vi bilens befintliga skick. Den behöver inte överensstämma med det skicket bilen är vid vidare försäljning. Vi har valt att göra på detta viset men jag tar din fråga vidare för diskussion inom företaget.

    Agnieszka
  • Hej. Hur haemr diskussionen inom företaget gått? Kan ni idag lämna ut någon info? Mvh Göran
    Göran G
  • Hej,
    vi kan i dagsläget lämna ut information om hur långt bilen gått när vi hade den samt vilket datum den lämnade vår anläggning. Tyvärr kan vi inte lämna ut mer information än så.
    Kundtjänst
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.