Sälja bil med fel eller fixa felen innan försäljning?

Hej!

Vi har en bil vi vill sälja men dels så fungerar inte vindrutetorkarna som de ska och dels behöver den service. Den gick dock felfri genom besiktningen i juni vilket vi har papper på. Ska vi fixa servicen och vindrutetorkarna innan vi säljer bilen eller kan man sälja bilen med dessa fel för en lite lägre summa? Vad rekommenderar ni?

Mvh,
Jenny

Kommentarer

  • Hej, tack för din fråga. Det är inte så lätt att svara generellt på den. För lite äldre bilar är det troligen inte lönsamt att göra servicen eller åtgärda mindre fel innan försäljningen. Det bästa är att du gör en intresseanmälan som är både kostnadsfri och inte bindande på länken https://www.kvd.se/saljbilen alternativt mejlar du till saljdinbil@kvd.se skriv i mejlet registreringsnummer, miltal samt dina kontaktuppgifter och kollegor som arbetar med värderingen återkommer om det specifika fallet.

    Agnieszka
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.