Inköpsavgift

Förstår inte riktigt villkoren. Jag har vunnit en auktion men budet har inte uppnått reservationspriset. Om då säljaren inte vill anta mitt bud så skall en förhandling om "nytt" pris mellan säljaren och budgivaren ske. Vad händer om vi inte kan komma överens om ett nytt pris, måste den vinnande budgivaren ändå betala inköpsavgiften?

Jan-E

Kommentarer

  • Hej,

    Nej, i fall ni inte kommer överrens (under reservationspris) så är du inte bunden till att betala inropningsavgiften. Denna betalas när du vinner en auktion och skall betala ditt bud + inropningsavgift inför slutgiltigt köp, alternativt när du avstår ett köp utav en okej anledning efter dess att du redan har vunnit(över reservationspris).

    Oscar
  • Hej

    Jag fortsätter på frågan angående inropningsavgiften.
    jag har försökt hitta det i ert forum eller hemsidan men finner inte vad den avgiften är?
    Är den olika beroende på objekt? Är den olika beroende på vad högsta budet/vunner bud blir?

    Mvh Malin
    Malin
  • Hej Malin,

    Tack för din fråga.
    Inropsavgiften varierar från objekt till objekt, det är baserat på det uppskattade auktionspriset.
    Du kan se på varje enskilt objekt hur stor inropsavgiften är på ett visst objekt. Detta finner du under värdering.

    Mvh
    Sanna
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.