Vad kostar det att sälja via KVD som privatperson?

Hej,
Hur mycket tar kvd för försäljning av bil?

Marina

Kommentarer

  • Hej Marina!

    Om bilen säljs för under 100 000 kr är provisionen 10% av försäljningspriset, dock lägst 6 595 kronor och högst 9 999 kronor. Om bilen säljs för mellan 100 000 kr och 499 999 kr är provisionen 5% av försäljningspriset, dock lägst 10 000 kronor och högst 15 000 kronor. För bilar med ett försäljningspris på över 500 000 kr är det en fast provision på 20 000 kronor. Samtliga provisioner är inklusive mervärdesskatt

    Med vänliga hälsningar

    Sanna
  • Och om den inte blir såld alls eller om man inte accepterar budet. Vad tar ni då i avgift för jobbet ni redan lagt ner på den?

    Sandra
  • Hejsan Sandra!

    Tack för din fråga!

    Är det så att objektet inte blir sålt på första auktionen och du väljer att ta tillbaka den får man betala för test och tvätt som ligger på 1875 kr men är det så att ni haft ute objektet på två auktioner och den inte blir såld så kan man hämta objektet utan att betala någonting.

    MVH

    Caroline
  • Jag försöker bli medlem men det går inte att logga in. Kan jag få hjälp att logga in?

    Eva
  • Hej Eva!

    Detta forumet är publikt och kan således läsas utav almänheten. Vi behöver ha dina perosonuppgifter (personnummer/email adress registrerat på kontot) för att kunna hjälpa dig att logga in. Var vänlig maila direkt till kundtjanst@kvd.se så hjälper vi dig den vägen.

    Oscar
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.