Hämta bilen på helgen?

Kan man hämta bilen på helgen?
Nils
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Nils!

    Det går tyvärr inte att hämta din nya begagnade bil under helger, även om vi mer än gärna skulle haft öppet för dig. I samband med att du hämtar nycklarna ser vi på Kvdbil nämligen till att ägarbytet sker. Det är för din trygghet, då det är först efter ägarbyte som din fria försäkring på bilen, som ingår vid ditt köp, börjar gälla. För att utföra ägarbytet behöver vi ha direktkontakt med Transportstyrelsen och då de endast har öppet måndag-fredag 08.00-16.00, är vi begränsade till att erbjuda hämtning endast under dessa dagar och tider.

    Vänliga hälsningar,
    Jessica på Kvdbil
    Bästa svaret
  • Det går alltså inte att hämta bilen på en Lördag, även om man fört över full betalning på Fredagen, innan man kommer och hämtar bilen på Lördagen?
    Per
  • what if i come form finland and drive it by myself, is it possible then to pick up the car i the weekend?
    Rubel
  • Hej Per!
    Tack för ditt meddelande. Tyvärr kan du inte hämta bilen på helgen hos oss, inte beroende på om du betalat i förväg eller ej, utan för att vi inte kan registrera bilen med dig som ägare utan direktkontakt med Transportstyrelsen (och vi behöver då anpassa oss efter deras öppettider). Det är viktigt att ägarbytet sker i samband med att du hämtar bilen, så att du kör iväg från anläggningen i en försäkrad bil, vilket också lagen kräver.
    Vänliga hälsningar,
    Jessica på Kvdbil
  • Hi Rubel!

    Thank you for your message. It is not possible to pick up the car during weekends, even if you are coming from abroad. This since we need to be in direct contact with the Swedish Transport Agency in order to carry out the ownership registration.

    Please contact our Customer service to schedule a time to pick up your car during weekdays.

    Best regards,
    Jessica på Kvdbil
  • Hej. Jag har lite svårt för det här med att ett ägarbyte inte kan skötas under en helg. Vet man att man ska ha bilen och det är bindande så är det bara att regga bilen på fredagen och sedan utföra leveransen under helgen. Annan sak är också att ägarbytet sköts idag digitalt och inte kräver två fysiska personer som ska utföra ett ägarbyte via tel., Utan ägarbytet sker nästa vardag och därmed är bilen registrerad på den nya ägaren på sekunden via transportstyrelsens app eller liknande. När bilen sedan är registrerad på den nya ägaren går gratis perioden in automatiskt alternativt att man försäkrar bilen själv hos det försäkringsbolag som försäkringen skall börja gälla hos. Vi vet alla kanske att vi har rätt till att ångra en försäkring under dem första 14 dagarna och då kan man tryggt åka från KVD's anläggning tryggt med en bil som både är registrerad och försäkrad på den nya ägaren oavsett vilken dag på veckan det utförs. Jag tror däremot inte att KVD vill göra det svårt för sina kunder eftersom vissa anläggningar är bemannade på helgerna också, utan mer att dessa regler har följt med från förr att man inte levererar på helgerna. Jag tror att inom en snar framtid så kommer man att kunna få sin nya bil levererad under en helg och KVD är såklart rädda om sina kunder och därför gör dem på det sättet idag.
    Hälsningar// John
    John suleiman
  • Hej!
    Tack för ditt mail.
    Tyvärr kan man inte hämta bilar på helgen i nuläget men jag ska vidarebefordra ditt meddelande till ansvarig avdelning.
    Anna på Kvdbil