Ångerrätt

Hej. När man ingår ett avtal på nätet och köper en vara, så har man 14 dagars ångerrätt. Detta bör rimligtvis gälla er också?

När jag ringde er kundtjänst för någon minut sedan, så fick jag som svar att ni inte har någon ångerrätt? Det kan väl ändå inte stämma?

Om man budar hem en bil på distans, så har man ju ingått ett avtal på just det, distans.

När bilen väl är vunnen, betalad och uthämtad, så har man 14 dagar på sig att returnera bilen och få pengarna åt, minus ev. slitage såsom mil?

ANDREAS

Kommentarer

  • Hej

    Det stämmer att det inte finns någon ångerrätt vid köp av bil hos oss på KVD. Detta kan du själv läsa om i våra auktions- och medlemsvillkor. Nedan bifogar jag ett utdrag därifrån.

    _7. Ångerrätt för konsumenter
    Vad som sägs i denna punkt 7 gäller enbart för konsumenter.

    Konsumenter har enligt gällande konsumentlagstiftning ångerrätt i fjorton (14) dagar från den dag ett avtal om en tjänst ingås. Ångerrätten gäller dock inte för fall då avtalet avser en tjänst som fullgjorts, om konsumenten har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och har gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts. Genom att logga in på Webbplatsen under ångerfristen och utnyttja en Tjänst, exempelvis lägga ett bud, fullgör konsumenten sådan Tjänst. Genom användningen av Tjänsten samt genom godkännande av dessa Villkor samtycker Kunden till att det inte finns någon ångerrätt när Tjänsten har fullgjorts.

    Om Kunden önskar utnyttja ångerrätten innan denne påbörjat utnyttjandet av Tjänsten ska Kunden kontakta KVD enligt kontaktuppgifter på Webbplatsen._

    Hoppas detta är till hjälp för dig!

    Med vänliga hälsningar

    Sanna R