Vad finns det för olika Kungsörnens vetemjöl och vad används dom till?

Vad finns det för olika vetemjöl och vad används dom till?

Kommentarer

  • Hej David.

    Vetemjöl av fint kärnvete – från svenska åkrar
    Värt kärnvetemjöl är malt och siktat på svenskt höstvete i våra egna kvarnar. Bara den innersta delen av kärnan används vilket gör att mjölet får en mild smak som passar till det mesta. Mjuka eller hårda kakor, redningar, bröd eller bullar. Ett utmärkt allroundmjöl helt enkelt!

    I länken nedan kan du hitta fler mjölsorter och läsa mer om dom:

    https://www.kungsornen.se/sokresultat/?q=Vetemj%C3%B6l&c=416f2bb6-9eb5-4486-a6f2-3e8a50b2e5f4
  • Hej! Jag undrar vad obehandlat vetemjöl är? För jag har köpt en brödbakmaskin och receptet står det att det ska vara det. Hoppas att ni kan hjälpa mig.
  • Hej Peter.

    Tack för din fråga.

    Obehandlat vetemjöl är helt utan mjölbehandlingsmedel som tex askorbinsyra.
    Det har vi inte i vårt sortiment.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.