Funkar Kungsörnens Kakmjöl i våfflor?

Hej! Jag tänkte göra våffelsmet och där ska man ju ha lite mjöl och bakpulver i, tror ni det funkar med Kungsörnens Kakmjöl mjölet?

Kommentarer

  • Hej Fredrika.

    Det kan mycket väl fungera. Lite info om mjölet från vår hemsida:

    Det här mjölet är malt och siktat på svenskt höstvete i vår MaImökvarn och kallas ibland för Self Rising Vetemjöl. Mjölet innehåller vetestärkelse och bakpulver vilket gör det perfekt för sötare bakverk — ett bra sätt att lyckas med luftigare sockerkakor, sprödare småkakor och porösare kaffebröd. Du skippar helt enkelt bakpulvret i dina recept!
  • Det fungerade jättebra! Perfekt om man hamnar i situationen som jag hamnade i, där man glömt köpa nytt mjöl, men har massor av Self rising mjöl. Jag använde mig av ett frasigt våffelrecept från köket.se och istället för att ta 4dl mjöl och 1tsk bakpulver tog jag bara 4dl self rising mjöl. 😀
  • Så himla bra! Tack för att du återkom! 😀
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.