Receptfråga ang. Apelsin- och chokladbiscotti på Kungsörnens hemsida

Hej,
en ganska oviktig fråga, men det känns som om ni glömt något i detta receptet. Smör eller liknande. Jag har bakat de här biscottisarna två ggr nu, och båda gånger har jag fått tillsätta något för att degen ska binda överhuvudtaget. Jag ler stort när det står "degen ska vara kladdig" och allt man har mellan fingrarna är en hög med smulor. Snustorra 😉 Jag är en van och duktig bagare, om jag får säga det själv, så blir nyfiken på om jag totalt falerat båda gångerna, eller om det saknas något i receptet.
De flesta sötsaker innehåller ju någon form av fett; smör, olja, kvarg eller liknande. Här är det enbart ägg, och det räcker inte för att binda ihop smulorna. Jag tillsatte extra ägg första gången, och då blev de stenhårda. Men goda 😀 Andra gången tillsatte jag smör, och då blev de perfekta.
Kanske värt att ert provkök ser över ert recept igen, eller tar bort det från webben...då det känns som om det är felaktigt. Och det är trist att lägga tid och pengar på något...som inte funkar 😉God Jul!
Susanne

Kommentarer

  • Hej Susanne!

    Tack för att du är så uppmärksam och upplyste om denna miss i receptet.

    Baserat på hur andra recept ser ut och att det är 2 ägg i och 4 dl mjöl i vårt recept
    adderar vi 50 g smör till receptet.

    God Jul och Gott Nytt År!
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.