Leveransbrist av Idealmjöl

Hej,

Har länge sökt efter Idealmjöl i flera butiker, men fortfarande den
18 januari har jag inte hittat det varken i ICA, Coop eller Hemköp.
Är det fortfarande slut hos er leverantör?

Kommentarer

  • Hej Marianne,

    För närvarande är det leveransbrist på Kungsörnens Idealmjöl. Vi kan inte säga när enskild butik får det i lager igen, då det varierar.

    Hittar du inte Idealmjölet i din matbutik, prova gärna en annan butik, som Ica, Hemköp, Willy:s, Coop elller CityGross.

    Fortsatt trevlig dag!
  • Igår, den 25 januari, var jag både på ICA, Willys och Hemköp och ingen av butikerna hade Idealmjöl. Inte heller någon information om att det var slut hos leverantören. 🙁
  • Jag har kollat under flera veckor på ICA,flera butiker, Willys och City Gross, men Idealmjöl finns inte någonstans. Man kan tro att ni slutat tillverka produkten. Har ni ingen koll på om/när den kommer att finnas i butik igen: Veckor, månader, år....
  • Hej Göran,

    Vi har fått glädjande besked om att Idealmjölet börjat levereras igen. Hur snart en butik får produkten i lager varierar och vi kan därför inte säga när det finns i din butik igen.

    Hör gärna med personalen, så kan de säkert hjälpa till!
  • Tack för informationen, ska genast kontakta min butik och be att de tar hem Idealmjölet igen <3

  • Har letat länge efter idealmjöl i flera butiker och det finns inte,/ 11 febr 2019

  • Hej!
    Vi fick besked i vår matbutik i Värmland idag att Kungsörnen slutat producera Idealmjöl helt. Vad händer?
  • Hej,

    Vad tråkigt att Idealmjölet är svårt att hitta, men det har inte utgått ur vårt sortiment.

    Vi har dessvärre haft leveransbrist, men är nu åtgärdat. Det kan dock ta lite olika lång tid innan just din butik har fått det på lager igen.

    De flesta av Ica, Coop, Hemköp, CityGross och Willy:s butiker har produkten, så prova gärna att hitta Idelamjölet i en annan butik.
  • Hej!
    När kommer idealmjöl i butik igen?
    Har letat sen före jul, senast i dag på Hemköp.

    .

  • Hej Annika,

    Vi har tyvärr haft leveransbrist och butikerna får det levererat så fort det går. Vi kan inte säga när just din butik får det på lager igen, men hör gärna med butiken.

    Trevlig dag!
  • Hej ! Det är nästan komiskt hur irriterad man kan bli på ett mjöl. Vad ni än säger så är det en annan produkt i idealmjölsförpackningen nu än för ett par år sen. Kan ni förklara varför det inte rinner ur kartongen utan landar i grytan som högar som innan man hunnit ner med vispen har blivit klimpar. Vill gärna ha en förklaring till vad som hänt och när ni kommer att ta tillbaka den gamla produkten. Jag vill inte tro att jag som veteodlande bonde ska behöva använda majsmjöl. Mvh Björn

  • Hej! Ett år har gått sen jag också reagerade på att Idealmjölet var slut i butikerna. När det senare fanns, köpte jag ett paket och fann att innehållet hade helt annorlunda konsistens än tidigare. Det förra var ju lite granulerat medan detta mer liknade potatismjöl i konsistensen. Det gå definitivt inte att strö i en redning utan att det blir klumpar. Nu är paketet äntligen slut och jag undrar om mitt paket var ett olycksfall i arbetet eller om detta är det nya Idealmjölet. I så fall blir det inget nytt köp för mig.
    Hälsningar. Birgitta
  • Varför har inte KORNMJÖL funnits i nån affär senaste veckorna???
  • Hej Carina.

    Tack för att du hörde av dig till oss! Vi har inga produktionsproblem utan producerar för fullt. Under rådande omständigheter med Covid-19 så har vi producerat de produkter det varit mest efterfrågan på ute i handeln. Nu har läget stabiliserats och vi hoppas att ni återser alla våra produkter på hyllorna inom kort.