Halten av maltmjöl av vete i Kungsörnens Dinkelmjöl siktat?

Kungsörnens Siktat Dinkelmjöl innehåller ca. 0,03 % maltmjöl för bakegenskapernas skull.
Linda

Kommentarer

  • Är detta svar fortfarande relevant? Kan ni addera aktuell info om procent till innehållsförteckningen? Mkt intressant för oss som har IBS och helst vill ha dinkel helt utan inblandning av vanligt vetemjöl!
    ​Har ni övervägt att ta bort maltmjölet?

    Hanna Lindvall
  • Hej Hanna.

    Tack för att du kontaktade oss! Beklagar sent svar.

    Svaret är fortfarande relevant. I nuläget har vi inga planer på att ta bort maltmjölet eftersom vi tillsätter det för bakegenskapernas skull.
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.