När kommer nästa Elprisstöd för 2023?

Nästa elprisstöd ska nu betalas enligt besked från Försäkringskassan.
Det gäller förbrukningen under november och december 2022
och elprisstödet är för 80% av Elförbrukningen.
Det gäller ersättning inom elområde3 och är 1,26 öre/kWh.
Vi som Elnätsbolag för börja vår inrapportering av uppgifter till Försäkringskassan f o m 24 april 2023.
Elin Nordvall Kundservice

Kommentarer

  • Gäller Elprisstödet för dödsbo? Får dessa Elprisstödet utbetalt samtidigt som Privatpersoner?
    Elin Nordvall Kundservice
  • Ja, det gäller både privatpersoner och dödsbon som stod för elanläggningen 31 december 2022
    Elin Nordvall Kundservice