När inför ni stöd för IPv6?

När jag frågar min internetleverantör hänvisar de till er.

Följdfråga: när det väl finns, är det ett /64-nät man blir tilldelad?
Mikael Eiman

Kommentarer

  • Hej
    Under början av 2023 kommer det.
    Angående hur många adresser man får så är det upp till tjänsteleverantörer.

    Elin Nordvall Kundservice
  • Uppföljning: nu finns det IPv6, hurra!

    Dock: jag (som har Bahnhof som ISP) blir tilldelad en /128-adress, vilket gör att bara en av mina enheter kan få en publik adress. Jag frågade dem om större tilldening, men de sa att de inte kunde göra något och hänvisade till er… Så min fräga är nu: vad kan jag göra för att få en /64-tilldelning?
    Mikael Eiman
  • Bahnhof delar ut Prefix delegation med /56-nät. Så som kund behöver man slå på den funktionen i sin router, och tillåta Prefix delegation.
    Då kommer man som kund få 256st /64-nät att använda sig av.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Nu fick jag ordning på det, det var jag som inte hade rätt siffror på rätt ställen i min router. Tror det var detaljen med prefix-storlek 56 som var det avgörande. Tackar!
    Mikael Eiman
  • Så bra 👍😊

    Elin Nordvall Kundservice