Mitt internet fungerar inte. Kan ni hjälpa mig?

Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du har avtal med.
kontakta din leverantör av bredbandstjänster.

Leverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
Leverantören löser ditt problem eller, om de finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet så tar din tjänsteleverantör kontakt med Kungälv Energi för att lösa det.
Kungälv Energi Kundservice

Kommentarer

  • Byt för guds skull inte bredbandsleverantör om ni har Kungälv Energi. Det kommer garanterat inte att fungera eftersom internettrafiken stoppas innan KE har fått en ny registrering. Detta talar ingen om och KE kan inte ens bemöda sig om en upplysning om att detta ska göras eller hur via t ex mail. Efter kontakt med Telia (80 före i kön!), efter att ha varit utan bredband under fyra helgdagar, fixade operatören där fram en sida från KE där man skulle fylla i en massa abonnentuppgifter - trots att man varit abonnent i 25 år! Hur han fick fram den sidan är en gåta. Tänk att kommunikation ska vara så svårt! Skärp er KE!
    Mats Weidel
  • Hej
    Tack vare GDPR så blir det svårt för oss att göra processen enklare för kund. Tjänsteleverantören ska ha koll på om man behöver aktivera nätavtalet. Informationen angående detta finns även under allmänna villkor på vår hemsida. När en tjänst avslutas eller i Telias fall ändras så avslutas nätavtalet automatiskt med kunden för att till exempel om man flyttat inte ska fortsätta betala för nätavtalet. Därav behöver kunden bekräfta att adressen stämmer samt binda sitt namn och personnummer till adressen. Vi beklagar att det dröjde så många dagar för dig innan Telia kom fram till att det var det som var problemet. Vi letar efter alternativa sätt för oss att nå ut med informationen angående nätavtalet.
    Elin Nordvall Kundservice