Hur ofta får jag faktura från er?

Våra kunder får sina fakturor varje eller varannan månad.
Kungälv Energi Kundservice

Kommentarer

  • Om man tecknar ett månadsavtal 1:a december baseras det då på priset från föregående månad?
    Roger Olsson
  • Hej Roger,
    Varje månad räknas ett månadsmedel fram för vårt avtal som heter "Rörligt elavtal",
    Man faktureras för föregående månad baserat på det månadsmedelpriset som var den månaden och den förbrukning man då hade.
    Som exempel: Nu i november får man en faktura för oktobers förbrukning och på oktobers månadsmedelpris.
    Elin Nordvall Kundservice
  • OK, Då är det som jag misstänkte. Hur snabbt kommer det nya priset upp på hemsidan när månaden är slutÅ
    Är det 113,99 öre/kWh som gäller för november?
    Roger Olsson
  • 113,99 öre/kWh är det pris som gäller för oktober. I början på december vet vi priset för november och då läggs det ut på hemsidan.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Om man vill ha en faktura varje månad istället för varannan, hur går man till väga då? Med tanke på dagens elmarknad och hur priserna varierar är det för mig enklare att betala ett mindre belopp per månad än ett större belopp varannan månad.
    alex
  • Hej Alex.
    Ring in till oss på 0303-23 93 00 eller skicka ett mail till info@kungalvenergi.se så hjälper vi dig med det.
    Filippa Stjernberg Kundservice