Höja huvudsäkring

Vi håller på och tar in offerter på solceller. En leverantör rekommenderar oss att höja huvudsäkringen från 16A till 20A. Är det Kungälv Energi som gör det jobbet och vad kostar det i så fall?
MvhAnton
Anton

Kommentarer

  • Hej!
    En säkringsändring hjälper elektrikern dig med. De skickar sedan in ett underlag till oss så att vi kan registrera detta. Ni kommer sedan få en ändrad kostnad för ert abonnemang.
    Emma Gaestadius
  • Hej
    Om man vill sänka huvudsäkring från 50 amp. till 25 eller 20 amp vad är kostnaden för dessa säkringar

    Tage Gustafsson
  • Hej!
    Priserna för 25 eller 20 ampere hittar du här: Priser för Elnät från 1 september 2022 - kungalvenergi.se
    Om ni ska sänka från 50 ampere kontaktar ni en elektriker som får skicka in en föranmälan till oss. När ändringen är utförd fungerar det som ovan, elektrikern skickar in färdiganmälan och vi ändrar din abonnemangsform och kostnaderna följer den ändringen.
    Emma Gaestadius
  • Hej igen!
    Nu har elektrikern varit här och höjt huvudsäkringen till 20A. Vi har den gamla sortens proppar i porslin. Ska jag köpa snabba eller tröga säkringar att ha hemma om jag behöver byta framöver?
    MvhAnton
    Anton
  • Hej Anton, det bästa är om du frågar installatören som varit hos dig om detta.
    Elin Nordvall Kundservice