Elmätare

Hej,
Undrar när min elmätare kommer att bytas ut till den nya sorten men HAN-port.Har adress i Hanekullen, Kareby.
Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik, Vi kommer att byta ut mätare löpande. Exakt tid för just din anläggning är svårt att uppge. Du får gärna ringa in till oss på Kundtjänst om du vill diskutera detta mera. 0303-23 93 00
    Kungälv Energi Kundservice
  • Hej,
    har samma fråga. Bor i Lycke/Tjuvkil. Fick en ny elmätare monterad i mars 2022 (pga av renovering) och det visade sig vara en Kamstrup 382 (utgången modell) utan HAN-port. Tråkigt. Vill ha en med HAN så snabbt det går så vore jag tacksam.

    mvh
    Christian
  • Hej
    Alla som bor i Kungälv Energis nätområde kommer att få en mätare med HAN-port.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Vilken typ av RJ port har era elmätare?

    Kungälv Energi Kundservice
  • De mätare som Kungälv Energi monterar fram är en modell där HAN-porten är utformad efter RJ12 standard.
    Elin Nordvall Kundservice