Elhandelsföretag

Skall flytta till Kungälv, vilka elhandelsföretag kan jag välja mellan?
Ulrika Johansson

Kommentarer

  • Vad roligt att du ska flytta till Kungälv - Varmt välkommen!
    Kungälv Energi äger elnätet så du behöver ha ett elnätsabonnemang hos oss. Sedan får du välja vilket elhandelsföretag du vill att köpa el ifrån. Gör du inget aktivt val av elhandlare efter att du tecknat elnätsabonnemang hos oss, så levererar vi el till dig per automatik.
    Du är varmt välkommen att höra av dig igen om du undrar något.
    Elin Nordvall Kundservice
  • Hej! Tack för snabbt svar, jo det vet jag men skulle mest se vilka som man kan välja mellan! Eller det kanske är helt fritt! Så att man kan jämföra! Man vill ju inte ta något dyrt när det finns billigare i dessa tider!
    Ulrika Johansson
  • Hej! Det finns tjänster som tex elskling.se eller compricer där du kan jämföra priser och se vad olika leverantörer kan erbjuda dig. Vi har ingen översikt hos oss som samlar alla elleverantörer. Var uppmärksam på att det finns en varningslista där ett antal leverantörer hamnat.
    Emma Gaestadius