Byte av elmätare?

Hej,
Har fått en solcellsanläggning installerad och har nu fått från installatören att "Nätbolaget godkänt anläggningen för driftsättning"
Men har för mig att elmätaren skall bytas ut innan jag slår på anläggningen.

M.v.h. Lennart Olsson
Lennart Olsson

Kommentarer

  • Hej Lennart,
    Det är mycket riktigt som du skriver. Elmätaren ska bytas innan solcellerna tas i drift.
    När din installatör sänt in färdiganmälan till oss så kommer vi ut och byter elmätaren. För närvarande har vi en kötid på ca 1- 3 veckor på dessa uppdrag.
    Kungälv Energi Kundservice