Är era elmätare är kompatibel med elbilar som är V2G anpassade?

Jag funderar på att köpa en elbil som är V2G anpassad, hur fungerar det med era elmätare?
Kungälv Energi Kundservice

Kommentarer

  • V2G är att likställa med ett hemmabatteri och det hanterar vi på samma sätt som att ansluta en produktionsanläggning.
    Det är i praktiken ok att ansluta sin bil till elnätet under förutsättning att de tekniska kraven för en produktionsanläggning är uppfyllda. Är du osäker så kontakta vår kundservice på telefon 0303- 23 93 00 eller mejl: info@kungalvenergi.se

    Elin Nordvall Kundservice