Frågor och svar kring den årliga kundundersökningen 2021

En gång om året skickas vår årliga kundenkät ut och i september är det dags igen. I enkäten ställer vi bland annat frågor om vår Service (tex vårt bemötande), vår Produkt (lägenheten/allmänna utrymmen osv) och vår Profil (trivsel/relation med Heimstaden).
Det är viktigt för oss att få veta vad du som hyresgäst tycker om vårt arbete och vad vi kan göra bättre. På så sätt har vi möjlighet att bli en bättre hyresvärd! Det är vårt största fokus.
Vad tycker du är viktigt för ett tryggt och trivsamt boende?

Nedan hittar du frågor och svar gällande vår kundundersökning;

När kommer den årliga kundundersökningen att skickas ut? 
Enkäten skickas ut den 1:a september och undersökningen avslutas den 30:e september. 

Vilka är AktivBo? 
Heimstaden har valt att samarbeta med AktivBo, ett undersökningsföretag, som administrerar och skickar ut våra enkäter till dig som hyresgäst. AktivBo står som avsändare på utskicken. Läs mer om AktivBo på www.aktivbo.se

Hur skickas kundundersökningen ut? 
Heimstaden har valt att skicka ut enkäterna digitalt, det betyder i första hand via mejl och i andra hand via sms. Vet du med dig att du ändrat mejladress och/eller ditt mobilnummer senaste tiden så anmäl detta gärna till Kundservice på 0770–111 050 som kan uppdatera dina uppgifter. Det går också bra att logga in på Mina Sidor och ändra dina uppgifter där.
Tyvärr kan vi inte erbjuda möjligheten att få en undersökning hemskickad via post.

Vem får kundundersökningen? 
Samtliga våra bostadshyresgäster med digitala kontaktuppgifter* får enkäten skickad till sig. Om det är flera personer i hushållet skickas undersökningen endast till en person.
*uppdaterad mejladress och/eller mobiltelefonnummer.

Hur svarar jag på undersökningen? 
I mejlet eller sms:et så finns det en klickbar länk till kundundersökningen. Här kan du också läsa mer om vilka åtgärder Heimstaden gjort till följd av tidigare utförda enkäter.
Tyvärr kan vi inte erbjuda möjligheten att få en undersökning hemskickad via post.

Kan jag få och svara på undersökningen på andra språk än svenska och engelska? 
Tyvärr inte, svenska och engelska är de två språk vi kan erbjuda dig att svara på idag.

Jag vill inte delta i/svara på undersökningen? 
Vi är såklart tacksamma om du vill ta dig tid att svara på enkäten men vill du ändå avstå, så gå längst ner i mejlet och tryck på ”Vill du inte delta?”. Har du fått ett sms så klicka dig vidare på länken och välj sedan ”Jag vill inte delta” längst ner på sidan.
Genom att göra detta aktiva val så får du inte heller några påminnelser.

Min kod/enkätsnummer fungerar inte?

Vänligen vänd dig direkt till AktivBo på info@aktivbo.se eller 08-23 39 85 som hjälper dig.

Jag har råkat radera/slängt mejlet/sms:et med kundundersökningen – vad gör jag nu? 
Det kommer att gå ut påminnelser med möjlighet att svara på enkäten, så använd en av dessa i stället. AktivBo står som avsändare på utskicken.

Det står att enkäten är anonym, varför får jag då ett eget enkätsnummer? 
AktivBo som utför undersökningen för Heimstadens räkning säkerställer att alla svar är anonyma gentemot Heimstaden. Ditt unika enkätsnummer används för att kunna koppla dina svar till rätt fastighet (och därmed ort/region osv) samt för utskick av eventuella påminnelser.

Hur väljer ni en vinnare om enkäten är anonym?
Heimstaden har anlitat det externa undersökningsföretaget AktivBo för att genomföra undersökningen. Detta garanterar att de svarande förblir anonyma för oss. Det är även AktivBo som drar vinnarna bland dem som svarar och vi får namnen på de lyckliga som vi sedan skickar vinsterna till.

Hur får jag återkoppling på resultatet av kundundersökningen? 
Resultatet av undersökningen kommer vi bland annat att presentera på vår hemsida, Heimstaden.com, vårt digitala nyhetsbrev och i vår tidning Heimkänsla.
Våra lokala förvaltningar arbetar sedan utifrån de svar och förbättringsområden som visar sig i enkäten. Ett urval av dessa insatser redovisas sedan i vår tidning Heimkänsla.
I mejl- och smsutskicket med kundundersökningen går det också att läsa vad Heimstaden gjort till följd av förra årets kundundersökning.
Läs hälsning från Maria Petersson, VD på Heimstaden Förvaltning, och mer om vad vi gjort under året här.

Jag har felanmält via kundundersökningen, men ingen har hört av sig – varför inte? 
Förutom att det tar tid innan alla svar har bearbetats och analyserats så är kundundersökningen anonym, vilket gör att Heimstaden alltså inte kan se vem som skrivit vilket svar.

Behöver du göra en serviceanmälan kan du göra detta via Mina Sidor eller genom att kontakta vår Kundservice på 0770–111 050.   
Heimstaden Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.