Akelius blir Heimstaden ♥

Vi förstår att det uppstår många frågor och därför har vi här samlat lite information kring övergången. Först till dig som befintlig hyresgäst, och lite längre ner för dig som bostadssökande.

Till dig som hyresgäst:
Från 1 december 2021 är Heimstaden din hyresvärd och uppgifterna och hyresavtalet du haft hos Akelius har flyttats över till oss. Allt kommer att fortsätta på samma sätt som det gjort tidigare.

Ska jag betala hyran till Akelius?
Hyresbetalningar sker på samma vis som tidigare. Du använder de betaluppgifter som står angivna på din hyresavi.

Hur gör jag en serviceanmälan?
Serviceanmälan gör du som vanligt till Coor 0771-41 20 00, vardagar 07:30-16:30. Självklart kan du också göra din serviceanmälan på Mina Sidor.

Jouren når du på samma vis som tidigare, se trapphusinformation eller klicka här för kontaktuppgifter.

Hur loggar jag in på Mina sidor?
Här är länken till Mina sidor där du som hyresgäst bland annat kan registrera serviceärenden, göra felanmälan, samt hitta dina hyresavier och betalningsinformation.

Hur når jag Servicecenter för frågor angående tidigare Akeliuslägenheter?
Under en tid framöver använder du samma kontaktvägar till oss som du tidigare använt till Akelius.
Du når Servicecenter på 010-7223100 och den nya mejladressen är servicecenter@heimstaden.com




Till dig som bostadssökande:

Under en övergångsperiod kommer Akelius lediga lägenheter i Stockholm och Malmö att finnas på dessa länkar:

Här loggar du in eller skapar ett konto. 

Vill du söka lägenheter ur Heimstadens redan befintliga bestånd gör du det genom att skapa ett konto här.

Varmt välkommen hem till oss på Heimstaden  

Heimstaden Kundservice Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.