Kan jag kombinera fjärrvärme med någon annan uppvärmningsform?

Det går bra att kombinera fjärrvärme med andra former av uppvärmning. Om du är intresserad att veta mer är du välkommen att kontakta oss. Du når oss via telefon 0911-648 00, via vår chatt och mail kundservice@piteenergi.se.
PiteEnergi

Kommentarer

  • Hej!
    Jag har ett hus med fjärrvärme som installerades innan vi köpte huset. Tror installationen skedde 2008. Innan fjärrvärmen drogs in hade man mekanisk till- och frånluft med någon form av frånsluftsvärmeväxlare. Detta togs dock bort när fjärrrvärmen skulle installeras. I nuläget har vi därför bara mekanisk frånluft och tilluften kommer in genom fönsterventiler i sovrum och vardagsrum. Vi har dock väldigt hög fjärrvärmeförbrukning (ca 28 000 kWh/år) vilket jag tror till stor del beror på temperaturen på tilluften som ju är samma som utomhustemperaturen. Jag undrar därför om det är tillåtet att sätta tillbaka den mekaniska tilluften med värmeväxlare?
    Tobias Lundström
  • Hej Tobias, har skickat frågan vidare till vår fjärrvärmeavdelning som kommer att höra av sig till dig.
    Peter