Jag ska flytta, vad behöver jag göra?

När du ska flytta behöver du säga upp ditt elnätsabonnemang och ansöka om ett nytt på din nya adress. Det gör du enkelt genom att fylla i formuläret flyttanmälan.

Vi ser gärna att flyttanmälan sker en månad innan flytt.

Kom även ihåg att säga upp/flytta dina bredbandstjänster, vilket du gör med din tjänsteleverantör.
PiteEnergi

Kommentarer

  • Vill byta från Inger Hedqvist till Kurt Hedkvist på el  , lättare att ha ett och samma namn på alla räkningar !
    När kommer räkningen , vi flyttade in den 11/11-22 på denna adress?
    Inger Hedqvist
  • Hej Inger,

    Vi kan definitivt hjälpa er att byta ägandeskap av elabonnemanget enl önskemålet, från dig till Kurt, däremot rekommenderar jag att ni kontaktar oss per telefon då personuppgifter krävs för registrering. Alternativt att fylla i flyttanmälan via hemsidan, eller att besöka oss på kontoret.

    När det kommer till fakturadelen, skickas fakturor alltid en månad efter att abonnemanget startades, det vill säga er första räkning kommer att skickas till er nu i mitten av december. Hoppas att svaret hjälper er framåt, annars välkommen åter med era funderingar. Tack på förhand.
    Elvir