Fungerar fjärrvärme vid strömavbrott?

Två frågor:
1. Fungerar leverans av fjärrvärme även vid ett omfattande elavbrott för hela Piteå?
2. Hur kan jag ordna så att jag får ut fjärrvärme i mitt hus även om vi har elavbrott?
Gunnar

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Fjärrvärmeleveransen fungerar även om det skulle vara ett omfattande elavbrott eftersom vi har reservkraft för detta. I ditt eget hus krävs att cirkulationspumpen får ström för att snurra runt vattnet. En viss cirkulation finns med självtryck. Vill man ha full cirkulation kan man installera ett nödströmsaggregat, se bifogad länk för mer info: Nödströmsaggregat
    Peter