Elförbrukning i appen

Har flexavtal så nu ska det ju vara rörligt pris. I appen står att jag har ett timpris på över 6 kr fast det rörliga är 0,69 öre just nu. Varför?
Ingela

Kommentarer

  • Hej Ingela,

    Tack för din fråga!
    I prognosvyn ser du i mitten av cirkeln det aktuella timpriset som vid den tidpunkten är 69 öre.
    Din elkostnad denna timme (höger om cirkeln) - Visar uppskattad kostnad per timme inkl. samtliga avgifter. Om du har elhandel och elnät så räknas båda dessa med i uppskattningen av din kostnad. Elkostnaden är beräknat på elanvändningsprognosen och tar alltså hänsyn till alla kostnader (dvs. även moms, el-cert, påslag, månadsavgift, energiskatt osv.), därav det högre priset. Se exempelbild nedan

    Hoppas du fick svar på din fråga och ha en fortsatt bra dag!
    Vänliga hälsningar, Johan, PiteEnergi

    Johan