tv box hos telia

För ett tag sedan  fick vi en box från com hem då det analoga skulle försvinna.Det var för att de som hade en äldre tv.Den tv box som nu sänds ut från Telia fungerar den på äldre tv apparater
Helene

Kommentarer

  • Hej Helene!

    Tack för din fråga. Det ska inte vara någon skillnad, det är boxen som tar emot själva utsändningen av tv-programmen och din Tv används som en form av bildskärm.
    De ska fungera på samma sätt som nu fast boxen är från Telia via fibern istället för Com Hem och koax kabeln (3 hål i väggen).

    Hoppas det besvara din fråga annars är du välkommen att höra av dig igen. Du hittar fler frågor och svar gällande Tv frågan på denna länk: https://kumlabostader.se/tv/
    /Jessica Kundtjänst

    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
  • Jag beställde Telias digital-TV box när 3 hål i väggen skulle stängas av.
    Eftersom vi börjat sakna ComHem Tivo så tecknade jag också abonnemang hos dem igen, till vår andra TV var det tänkt. Men nu går det inte att starta Comhems Tivo box pga att Telia spärrar digitalsignalen från Comhem, och de svarar att man inte kan ha 2 olika digitalboxar kopplade till samma fiberuppkoppling, stämmer det?
    Jag försökte också få hjälp av Telia att ta bort spärren och säga upp mitt gratis abonnemang hos dem, men då sa de att jag skulle kontakta Kumla Bostäder för att få hjälp med det. Är det så jag måste gå tillväga för att kunna använda ComHems digitalbox igen?
  • Hej Magnus,

    Tack för din fråga, låter märkligt att Telia inte kunnat låsa upp spärren. Vi ska hjälpa till och se vad vi kan göra ifrån oss i frågan men då behöver vi lite mer information ifrån dig, vänligen mejla till info@kumlabostader.se med din adress och Lgh nr eller ring på 019-58 88 00 så du inte skriver något personligt i forumet.
    /Jessica
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd
  • Vad menas med : sökande saknar kötid?
    När jag vill anmäla mitt intresse för garage plats .
    Mvh Jenny
    Jenny Leijen
  • Hej Jenny!

    Då ska man höra av sig till oss så vi får aktivera en kö för samlande av poäng för garage, carport eller P-plats första gången man vill söka. Sedan söker man bilplatser på samma sätt som lägenheter hos oss.

    Kontakta oss via info@kumlabostader.se eller via telefon 019- 58 88 00 så hjälper vi till.
    Jessica Frisk Kundtjänst/trygghetsvärd