RENOVERING av S:t Torgils väg

I utskicket den 25 jan 2018 "Information till dig som hyresgäst på S:t Torgils väg" stod det bl a:  "under våren återkommer vi med en önskan om att få besiktiga era lägenheter för att få en uppfattning om standarden"
Eftersom det har inte har skett, antar jag att det inte kommer att påbörjas någon renovering under 2018.
Kommer den att utföras i samband med påbyggnaden av 2 våningar?

Tyvärr kommer området med denna påbyggnad inte längre bli lika trivsamt att bo i ....

Kommentarer

  • Hej!
    Vi har gjort ett urval av lägenheterna vid S:t Torgils väg och genomfört besiktningar i dessa med syfte att få en generell uppfattning om standard. Målet är att vi tillsammans med upphandlad entreprenör under kvartal fyra påbörjar renovering samt beslutar om påbyggnad av två våningar. Oavsett det beslutet hoppas vi att vi tillsammans skall fortsätta skapa ett trivsamt område. Hyresgästerna kommer att bjudas in till fortlöpande informationsmöten inför uppstart av renovering under hösten.
    Till dess önskas en trevlig sommar!
    Bästa hälsningar Anne-Lie Carlos Jeansson
    Anne-Lie Carlos Jeansson Vd
  • Kommer det att bli någon renovering under kvartal fyra?
    Hoppas att ni snart kommer att bjuda in oss hyresgäster till informationsmöte.

  • Hej!
    I detta nu, via upphandling, söker vi en partner att genomföra planerad renovering tillsammans med. Tillsammans genomför vi därefter en förstudie med syfte att klargöra på vilket sätt vi genomför denna renovering på bästa sätt för alla parter. Vi kommer även att rekrytera en Ombyggnadsvärd som kommer att vara hyresgästernas kontaktperson under hela renoveringen. Med stor sannolikhet kommer vi ej påbörja någon renovering innan årsskiftet utan endast planera densamma för att starta under kvartal 1 2019. Dock återkommer vi med mer information under hösten, inte minst för att presentera vår Ombyggnadsvärd.

    Bästa hälsningar
    Anne-Lie Carlos Jeansson
    Anne-Lie Carlos Jeansson Vd
  • Hej! Skulle ju vara ett möte 13/3 då beslut om eventuell påbyggnad av ytterligare 2 våningar på S:t Torgils väg skulle fattas - har inte sett eller hört nå't! - hur blir det??
  • Hej!

    Tack för ditt mail!
    Informationen som presenterades på stormötet gäller fortfarande, men styrelsebeslutet är framflyttat till efter påsk.

    Med vänlig hälsning
    Jaana Ekeblom
    Jaana Ekeblom Ombyggnadssamordnare