Mc parkering

Det skulle behövas en avsedd parkering endast för mopeder/mc då det annars kan bli att folk hyr en parkeringsplats/garage året om för ett fordon som kanske används 4 mån om året.

Jag står själv nu med en mc jag vill kunna parkera hemma, men inte ta upp en värdefull parkeringsplats som någon annan kan behöva, speciellt då jag redan har garage för vinterförvaring i Hallsberg när motorcykeln inte används.

Det får plats 4 st mc lätt i en enskild bilplats ruta så detta bort gå att ordna tycker man.

Mvh Emil
Emil Hansson

Kommentarer

  • Hej Emil!
    Tack för ditt förslag och för att du tar dig tid att dela din tankar om att inrätta särskilda parkeringsplatser för mopeder och motorcyklar, som är en intressant idé

    Vi förstår att du vill undvika att ta upp en värdefull parkeringsplats med en motorcykel som kanske bara används under sommarmånaderna. Samtidigt måste vi ta hänsyn till att våra parkeringsplatser för att vara effektiva behöver hyras ut året om. Ett beslut om att skapa specifika MC-parkeringar blir också enklare att genomföra om det finns fler motorcyklar i samma upptagningsområde.

    Tack igen för att du kontaktade oss med ditt förslag. Vi kommer att ta det i beaktande vid framtida planering och omprövning av våra parkeringslösningar.

    Bästa hälsningar
    Anne-Lie Carlos Jeansson

    Anne-Lie Carlos Jeansson Vd